Leszokni a dohányzást másodszor is. A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez


29 hozzászólás “a leszokásról” bejegyzéshez

Mózes Zsófi Hogyan ne reklámozz gyerekkel? Gyermekjogi útmutató influencereknek és hétköznapi leszokni a dohányzást másodszor is A nikotin talán az egyik legelterjedtebb addiktív anyag, ezért meglepő lehet, hogy a dohányzásról való sikeres leszokáshoz nem kell coldargan orrcsepp törekednünk, hogy minél kevesebb nikotintapaszt használjunk.

Egy kutatás szerint azonban pont ez a helyzet. A különböző nikotinpótló terápiák NRT több mint 20 éve segítenek embereknek megszabadulni a cigarettától. Van, ahol a nikotinpótlók recepthez kötöttek, máshol bármelyik drogériában vagy gyógyszertárban beszerezhetjük azokat. De vajon melyik nikotinpótló a legjobb?

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése

A The Conversation vizsgálta a különböző módszerek hatékonyságát. Egy kis segítség a nikotinpótlók használatához Inkább kettőt, mint egyet Növeli a leszokás hatékonyságát, ha többféle módszert is alkalmazunk.

Ha abbahagyja a dohányzást, akkor Prágába

A tapasz szuper, de még jobb hatást érhetünk el, ha mellette használjuk a hasonlóan működő rágót, inhalátorokat vagy cukorkát. Segít, ha van átfedés Érdemes elkezdeni ezek alkalmazását néhány héttel az előtt, hogy teljesen letennénk a cigit.

Annak ellenére, leszokni a dohányzást másodszor is a legtöbben aznap kezdik el használni a különböző nikotintartalmú szereket, amikor abbahagyják a dohányzást, valójában növeli a sikeres leszokás esélyét, ha már korábban belevágunk ebbe. Ne fukarkodj a nikotinnal Ha nagyobb dózisban alkalmazzuk a nikotinpótlókat az bizonyos esetekben segíti a leszokást.

leszokni a dohányzást másodszor is dohányozni akarok és leszokni akarok

Vizsgálatok eredményei szerint nagyobb sikerrel szoktak le azok az emberek, akik 4 mg nikotint vittek a szervezetükbe az NRT alkalmával, mint azok, akik csak 2 mg-ot. A nagyobb dózis különösen azok számára lehet hasznos, akik átlagosan napi 20 szál cigarettát szívtak el.

dohányzásellenes spray k vélemények

Az eredmények szerint a 21 vagy 25 mg nikotint tartalmazó tapaszok növelik a sikeres leszokás esélyét a 14 vagy 15 mg-os tapaszokkal szemben. Számos oka van annak, hogy a fenti tippek segítik a leszokást.

leszokni a dohányzást másodszor is

Először is a terápiás eszközök hatására a cigarettázás kevésbé lesz élvezetes. A dohányosok a cigizést kellemesnek találják, hiszen a szervezetbe kerülő nikotin a boldogság érzéséért felelős dopamin hormont szabadít fel.

Az agy könnyen hozzászokik ehhez, így amikor a dohányos egy ideig nem gyújt rá, kellemetlen tünetek, alvási problémák, hangulatingadozás jelentkezik.

mellkasi diszkomfort érzés

A nikotinpótló terápia alternatív nikotinforrásként funkcionál, így az agy kevésbé drasztikusan reagál a cigaretta hiányára, tehát a tünetek csökkennek. Ha azelőtt elkezdjük alkalmazni a nikotinpótló eszközöket, hogy felhagynánk a dohányzással, az agyi receptorok már fel lesznek töltve nikotinnal, így sokkal kevésbé élvezetes élményt ad, amikor valóban rágyújtunk.

Másodszor, az NRT egy sokkal biztonságosabb módszere annak, hogy a nikotin a szervezetbe kerüljön.

  1. Leszokási tippek - CigiSzünet
  2. Hogyan éld túl az első hetet cigi nélkül? - Blikk Rúzs
  3. Leszokni a dohányzásról és a dohányzásról álomban

Dohányzáskor számos más vegyi anyagot is belélegzünk, azonban ezek közül sok egyáltalán nem szerepel például a nikotintapasz összetevői között. Eddigi vizsgálatok egyáltalán nem találtak bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy az alternatív módszerek utasítás szerinti alkalmazása okozhatna túladagolást.

  • Nem dohányzom, de nem feladom az ivást
  • Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga, mert bár a fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, a pszichikai függőség akár évekig is elhúzódhat.
  • Mi fog változni, ha abbahagyja a dohányzást

Feleslegesen attól tartani, hogy ha a dohányzásról sikerül is leszokni, a tapasz használatáról nem fogunk tudni. A cigaretta ugyanis rendkívül gyorsan szállítja a nikotint, viszont az alternatív eszközökből származó nikotin sokkal lassabban ér el az agyba, és éppen a káros vegyi anyagok hiánya miatt sokkal kevésbé addiktívak.

a légzőrendszer dohányzásából származó betegségek nasopax vagy nasivin

Aki próbálta már, az tudja, hogy a dohányzásról való leszokás leszokni a dohányzást másodszor is nehéz, mégis érdemes belevágni, hiszen az egészségi állapotunk már attól is javul, ha a  cigit leváltjuk. Ráadásul hiába hisszük azt, hogy ebben az egészben a nikotin a főellenség, hiszen ez az anyag az, ami függőséget okoz, a halálesetek nagy részéért mégsem a nikotin, hanem a cigaretta a felelős.