Leszokni a dohányzásról stressz és súlygyarapodás nélkül


Praktikus 2 A cigarettázás étvágycsökkentő hatású, sőt a nikotinnak anyagcsere-fokozó hatása is van. Ezek együtt hízáshoz vezethetnek.

Ezek is érdekelhetnek

Előzzük meg! Biztos a függőség, ha a nap első teendője a dohányzás, ha minden leszokni a dohányzásról stressz és súlygyarapodás nélkül mélyen letüdőzünk és minden szálat végigszívunk, ha betegség esetén sem tudjuk mellőzni a dohányzást, ha idegesek vagyunk nemdohányzó helyen, ha a cigaretta elfogyásának gondolata szorongást vált ki, illetve például kizárólag dohányért képesek vagyunk elmenni az éjjelnappaliba.

Az első lépés, hogy eldöntjük: leszokunk a káros szenvedélyről.

Hatékonyak a cigarettásdobozokon elhelyezett figyelmeztetések Általánosságban elmondható, hogy a súlygyarapodás nem túl nagy, átlagosan kevesebb, mint tíz kiló. Mégis, amikor a dohányosokat arról kérdezik, miért nem teszik inkább le a cigarettát, sokan erre vagy erre is hivatkoznak. A kérdés most az, hogy az új felfedezés segíthet-e olyan kezelések kialakításában, amely úgy könnyíti meg a leszokást, hogy nem kell közben az esetleges súlygyarapodás miatt aggódni.

Hízás nélkül Amikor letesszük a cigarettát, az említett hatások megszűnnek, tehát lassul az anyagcsere, fokozódik az éhségérzet, finomabbá válik az íz- és szagérzékelés, így ugyanannyi evés mellett is valószínűleg hízunk.

A kutatások szerint száz leszokott dohányosból nyolcvan tapasztalja a súlygyarapodást. A férfiak 2,8 kilót, a nők 3,8 kilót híznak átlagosan. Miért ilyen gyakori a hízás? A leszokáskor megnő az étvágyunk, az ízérzékelés finomodik, így az ételek ízletesebbek, illatosabbak, tehát vonzóbbak lesznek, ezért tudatosan kell kerülni a nassolást, pedig az édességet fokozottan kívánjuk, és a kéz-száj pótcselekvésére is nagy késztetésünk van.

Súlygyarapodás

Mivel az anyagcsere visszaáll az eredeti szintre, szorulás és zsírlerakódás egyaránt előfordul. Mindkettőt sok folyadékfelvétellel, illetve rostban gazdag és kalóriaszegény, egészséges ételekkel előzhetjük meg.

A leszokás első két hónapjában mérjük meg magunkat minden nap ugyanabban a napszakban, így kontrollálhatjuk súlyunkat! A kutatások szerint bizonyos ízekkel is segíthetjük a dohányzásról való leszokást.

  • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  • A dohányzás betegség vagy függőség

A húsok, a koffein tartalmú cikkek italok, az alkohol fogyasztása fokozza a cigaretta élvezeti értékét, míg a víz, a zöldségek, a gyümölcsök, a gyümölcslevek és a tejtermékek rontják a dohánytermékek ízét.

Tehát a leszokás időszakában ezeket részesítsük előnyben!

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése | remenysegiskola.hu

Szerencsére egészségesebbek is az előzőknél. Mit együnk? Példák: Reggeli: főtt tojás, paradicsom, rozskenyér, madártej Ebéd: natúrszelet párolt vegyes zöldséggel, gyümölcslé Vacsora: sült tofu, barnarizs, tea 2.

leszokni a dohányzásról stressz és súlygyarapodás nélkül

Reggeli: gyümölcssaláta korpás keksszel, tea Ebéd: főzelék feltéttel, gyümölcs, ásványvíz Vacsora: grillezett zöldség, rozskenyér, tej 3. Reggeli: rántotta uborkával, rozskenyér, tea Ebéd: zöldséges durumtészta, gyümölcs Egyszerű trükkök Ne ünnep előtt leszokni a dohányzásról stressz és súlygyarapodás nélkül el a leszokást, mert a nagy dínomdánom közben nem fog sikerülni!

Abbahagytam a dohányzást, és jól érzem magam mondatok, amelyek segítik a leszokást

Részesítsük előnyben a lúgos vegyhatást kiváltó ételeket legtöbb gyümölcs, zöldség, tejtermékés csökkentsük a savasakat pl. Zsíros ételek mellőzése, főzés zsír nélkül: gőzöléssel, párolással, teflonban sütve, kukta és egyéb pároló edények használatával. A rántás helyett inkább habarást használjunk, kevés liszttel, alacsony zsírtartalmú tejföllel. Az ételt alaposan rágjuk meg, lassan együnk! Figyeljünk az ízekre, az ízérzékelésünk finomodására!

Együnk összetett szénhidrátokban gazdag ételeket: teljes kiőrlésű lisztből készült pékárut, barna kenyeret, rozskenyeret, gabonapelyhet, durumtésztát, barnarizst stb. Étkezések között ne nassoljunk édességet, süteményt, chipset, olajos magvakat!

abbahagytam a dohányzást, és feladtam

Mindig legyen otthon sárgarépa, koktélparadicsom, uborka, cukkini, brokkoli, karfiol, egyéb nyers és párolt zöldség minden mennyiségben! Magas savtartalmú gyümölcsöt pl.

Étkezés után mossunk fogat, menjünk sétálni, rágózzunk egyet! Mindig legyen nálunk rágógumi, cukormentes szopogatnivaló!

Mozogjunk, sportoljunk, lift helyett lépcsőzzünk, hanyagoljuk autónkat, amikor csak lehet! A leszokás első három leszokni a dohányzásról stressz és súlygyarapodás nélkül lehetőleg ne igyunk kávét és alkoholt: előbbi a cigarettavágyat fokozza, utóbbi rontja az önkontrollt!

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése

A környezetünket is be kell vonnunk, hogy támogatásukkal segítsenek döntésünkben pl. A B5-vitamin egyik hatása, hogy segíti feloldani a stresszt, ami leszokás közben igen gyakori tünet: a pantoténsav megtalálható például a gabonapelyhekben, a búzacsírában, a korpakészítményekben, a zöldfőzelékekben, az olajos magvakban, a csirkehúsban. A B1- vitamin is regenerálja az idegeket, csökkenti a szorongást, magunkhoz vehetjük barnarizzsel, teljes kiőrlésű gabonalisztekkel, búzacsírával, olajos magvakkal, sertéshússal, májjal, tejjel.

hogyan lehet megszabadulni a nikotin-függőségről

Ha eldöntjük, hogy le szeretnénk szokni a dohányzásról, nemcsak a nikotinról, hanem a mozdulatról is le kell mondanunk. Gond szokott lenni, hogy bizonyos tevékenységeket már el sem tudunk képzelni cigaretta nélkül: hogy igyam meg a kávémat, ha nem gyújthatok rá?

És amikor a barátaimmal találkozom, hogyan poharazgasunk cigi nélkül? Gyakran legalább pár hónapra le kell mondanunk azokról a tevékenységekről, amelyekhez szorosan kötjük a dohányzást.

  • Megvan az ok, miért híznak a dohányzásról leszokott emberek
  • Tippek a leszokásról

Mert megállni nehezebb! S ha már mindenképpen kávézunk, akkor olyan helyen fogyasszuk el, ahol nem szabad dohányozni! Ilyen apróságok nagyon sokat segítenek a rutinmozdulat leküzdésében.